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Sorting: we bring colour into play

At Quickpac, sorting takes place using a process that has been registered with the European Patent Office: in the Quickpac destination depots, parcels are given a coloured sticker that ensures the right speed and almost fault-free sorting. As the sender you don't need to worry about this – you can deliver your parcels to Quickpac with labels just as you have been used to doing with your previous service providers.
And here's how it works:
Quickpac registers all the parcels received in the destination depots (the depots from which the deliverers start their tours).
As soon as this registration is completed, the tour planning takes place within just a few minutes. Here every parcel is allocated a tour number, and within the tour number the sequence in which delivery will take place.
Before sorting, the ID barcode of every parcel is scanned, and the label generated by a high-performance printer is attached to the parcel. The label displays two coloured areas: one for the tour?(= vehicle) and one for the delivery sequence.
Sorting by colours has numerous advantages from which the senders and recipients benefit – through lower prices and faster processes:
Much higher sorting speed than during sorting by numbers or sorting using automatic sorting equipment
Sorting requires less warehouse space
Almost fault-free sorting
No use of capital-intensive sorting equipment

Track parcels


News from the postal industry

19.07.2022
Alles ist relativ – vor allem Vorjahresvergleiche
Im März und April 2022 haben sich beim Handelsverband.swiss Anfragen gehäuft, im Sinne von: Der Online-Handel verliert – wie geht es weiter, beziehungsweise kehren die Menschen in die Läden zurück? Die Vorjahresvergleiche sprechen eine eindeutige Sprache. Wie aber sieht ein Vergleich mit dem Jahr 2019 aus?
08.06.2022
Wie verantwortungsvoll sind Online-Modehändler?
In der Schweiz wird heute schon fast jedes dritte Kleidungsstück im Internet gekauft. Und der Übergang vom stationären zum digitalen Modegeschäft beschleunigt sich weiter. Mit einem geschätzten Umsatz von 1,04 Milliarden Franken (2021) kontrolliert der deutsche Konzern Zalando bereits knapp zehn Prozent des Schweizer Bekleidungs- und Schuhmarkts. Parallel zum Profit wächst aber auch die soziale und ökologische Verantwortung der grossen Online-Anbieter.