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Electrifying distribution

Quickpac is the first parcel service provider in Europe to rely exclusively on electric cars for delivering parcels. The Quickpac fleet currently consists of 101 Renault Kangoo Maxi Z.E. Tests of other vehicle types are in preparation.
Thanks to the longer useful life of electric engines compared to combustion engines, electric cars make an additional contribution to sustainable mobility.
As well as harmful emissions, noise prevention is also a major advantage of using electric cars. During parcel deliveries in particular, the frequent start-ups create even more noise than ongoing road traffic. In contrast, an electric car starts up almost silently. In particular this is also an advantage, or in fact a prerequisite, for delivering parcels in the evening.
On days with high parcel volumes and for destinations that are out of battery range, Quickpac uses rental vehicles. As Switzerland does not currently have any electrically powered rental vehicles available, this means that a small proportion of parcels will be delivered by vehicles with combustion engines. However, averaged over a year, fewer than 1% of parcels are delivered using such vehicles.
A few technical details on the Renault Kangoo Z.E. Maxi:
Battery: 33 kWh, enables a range of up to 200 km; for delivering with frequent stops and starts, the effective range is 120 to 150 km depending on the outdoor temperature and the area
Load capacity: 650 kg, loading space: 4.6 m³
Power: 44 kW (60 hp), maximum speed 130 km/h

Track parcels


News from the postal industry

19.07.2022
Alles ist relativ – vor allem Vorjahresvergleiche
Im März und April 2022 haben sich beim Handelsverband.swiss Anfragen gehäuft, im Sinne von: Der Online-Handel verliert – wie geht es weiter, beziehungsweise kehren die Menschen in die Läden zurück? Die Vorjahresvergleiche sprechen eine eindeutige Sprache. Wie aber sieht ein Vergleich mit dem Jahr 2019 aus?
08.06.2022
Wie verantwortungsvoll sind Online-Modehändler?
In der Schweiz wird heute schon fast jedes dritte Kleidungsstück im Internet gekauft. Und der Übergang vom stationären zum digitalen Modegeschäft beschleunigt sich weiter. Mit einem geschätzten Umsatz von 1,04 Milliarden Franken (2021) kontrolliert der deutsche Konzern Zalando bereits knapp zehn Prozent des Schweizer Bekleidungs- und Schuhmarkts. Parallel zum Profit wächst aber auch die soziale und ökologische Verantwortung der grossen Online-Anbieter.