Quickpac Logo

Your aim – to satisfy your customers – is our passion!

Do you want:
Your customers to receive their parcels when they are at home – namely in the evening?
To accept orders until midnight, yet still get the parcels to the recipients the next day?
To speed up your customer deliveries, and thus have a more satisfied customer base who will buy from you again?
Your customers to enjoy rapid transport and evening deliveries, without being expected to pay a dramatic surcharge?
To be able to charge lower prices even when sending your economy and priority parcels?
To have environmentally friendly and quiet deliveries of your parcels with electric vehicles?
If you answer "yes" to only one of these questions, Quickpac can offer you interesting and smart solutions.

Track parcels


News from the postal industry

19.07.2022
Alles ist relativ – vor allem Vorjahresvergleiche
Im März und April 2022 haben sich beim Handelsverband.swiss Anfragen gehäuft, im Sinne von: Der Online-Handel verliert – wie geht es weiter, beziehungsweise kehren die Menschen in die Läden zurück? Die Vorjahresvergleiche sprechen eine eindeutige Sprache. Wie aber sieht ein Vergleich mit dem Jahr 2019 aus?
08.06.2022
Wie verantwortungsvoll sind Online-Modehändler?
In der Schweiz wird heute schon fast jedes dritte Kleidungsstück im Internet gekauft. Und der Übergang vom stationären zum digitalen Modegeschäft beschleunigt sich weiter. Mit einem geschätzten Umsatz von 1,04 Milliarden Franken (2021) kontrolliert der deutsche Konzern Zalando bereits knapp zehn Prozent des Schweizer Bekleidungs- und Schuhmarkts. Parallel zum Profit wächst aber auch die soziale und ökologische Verantwortung der grossen Online-Anbieter.